Cozonac

INGREDIENTE

Am preparat la masina de paine
  • 3 oaua
  • 300 ml lapte
  • 700-750 gr faina
  • 200 ml ulei
  • coaja de lamaie ,vanilie,rom
  • 40 gr drojdie
  • cacao
  • rom
  • nuci,stafide,rahat(dupa preferinte)


MOD DE PREPARARE

  Se clocoteste laptele cu zaharul si se lasa cam 5 minute sa se odihneasca .Intre timp intr-o canita punem 3-4 linguri de lapte caldut cat sa dizolvam drojdia ,1 lingurita de zahar si presaram putina faina deasupra (o lasam la crescut) .Laptele fierbinte il turnam peste faina si dam drumu la masina ori ne apucam sa amestecam cu o lingura ,e ceva de munca.Dupa ce am incorporat toata faina punem galbenusurile frecate cu putina sare ,albusurile batute spuma ,mirodeniile si drojdia din canita.Framantam pana s-au incorporat bine ,apoi punem cate putin ulei caldut (nu pe tot odata) si framantam dupa caz,la masina il lasam la programul de framantat ,la mana il framantam cam 10 minute .Impartim aluatul in 2 si intr-unul punem cacao si framantam bine,apoi lasam aluaturile la crescut.



Cand este gata impartim cele 2 aluaturi in 2 si intindem o foaie maro peste care asezam una galbena apoi presaram rahat,stafide si nuci .Iar cu celalat facem invers intindem o foaie galbena,una maro si presaram.Apoi rulam si impletim.


Punem in tavi sii lasam la crescut cam 1 ora.

II coacem la foc mic (depinde de cuptor ,eu am pe gaz si cam parleste,ca sa nu ii ard am pus tava de cuptor dedesupt si am copt cam 1 ora )



Comentarii