Ecleruri cu cremă de caramel


Nimeni nu refuză un astfel de desert!


Fetele mele veneau, luau câte unul, iar cu unul plecau în mână.
Ador să fac ecleruri datorită unei bune prietene, Gaby. 

Ingrediente:

Pentru coji avem nevoie de:
  • 2 căni cu făină
  • 1 cană cu ulei
  • 1 cană cu lapte
  • 1 cană cu apă
  • 1 praf de sare
  • 7-8 ouă
Măsurați ingredientele cu aceeași cană. 

Cremă:
  • 800 g caramel
  • 500 ml frișcă lichidă
Mod de preparare:
Coji:
  • Într-o cratiță încăpătoare punem la fiert apa, laptele, uleiul și praful de sare. Stingem focul după ce a dat în clolcot și imediat adugăm făina, toată odată, și amestecăm energic cu un tel. Lăsăm la răcit compoziția obținută.
  • După răcirea completă a compoziției adăugăm rând pe rând ouăle. Adăugăm un ou, amestecăm energic(ne putem folosi de mixer), următorul ou îl adăugăm după ce primul l-am încorporat complet. Procedăm astfel cu toate. Eu am adăugat 8 ouă deoarece am folosit o cană mai mare.
  • Luăm din compoziția obținută și punem în poș, apoi șprițăm batoane(noă ne plac eclerurile micuțe, 7-8 cm) pe tava tapetată cu hârtie de copt. 

  • Coacem 15 minute la foc mare (220-250 C), apoi domolim focul la 180 C până la rumenire.
  • Scoatem cojile pe un grătar și le lăsăm să se răcească complet.


Crema:
  • Cât se răcesc cojile ne ocupăm de cremă. Mixăm bine frișa lichidă, apoi încorporăm cu ajutorul unui tel 350 ml de caramel.
  • Tai cojile, pe orizontală, sprițezi crema pe bază, apoi acoperi cu capacul cojii.
  • Cu o lingură, glazurăm  cu caramelul încălzit ușor, apoi le lăsăm puțin la rece, în frigider.


Comentarii