Tort cu visine

Ingrediente:
Pentru blat:
3 oua
3 linguri de faina
4 linguri de zahar

3 linguri de ulei
Pentru crema:
700 ml frisca
1 plic de budinca de vanilie
500 ml lapte
500 gr visine fara samburi
3 plicuri de gelatina
esenta de vanilie
zahar
Pentru sirop:
150 ml zeama de compot
Frisca pentru ornat cca. 300 ml
Mod de preparare:
Preparam blatul: Batem spuma albusurile dupa care adaugam zaharul si mixam pana se teopeste.Incorporam galbenusurile, uleiul si faina. Eu am copt acest blat intr-o tava dreptunghiulara, putin mai mica decat tava standard a  aragazului.O sa iasa o foaie subtirica.
Crema: Preparam budinca conform instructiunilor si o lasam la rece. Mixam visinile peste care adaugam zahar dupa gust.
Frisca mixata o incorporam in budinca racita. Compozitia obtinuta o impartim in jumatate, intr-o jumatate adaugam esenta de vanilie si un plic de gelatina( gelatina o hidratam cu putina apa, apoi o incalzim la micrunde cateva secunde), iar in cealalta jumatate adaugam piureul de visine si 2 plicuri de gelatina.
Asamblam tortul astfel:Asezam foaia de blat o insiropam, apoi intindem jumatate din compozitia de vanilie, adaugam crema cu visine peste care intindem compozitia de vanilie  ramasa.
Eu i-am dat forma unei carti, si am ornat cu frisca.

Comentarii